Team Fortress 2: Sniper update infómorzsák

A kedves Valve-esek - úgy néz ki - kezdik elhagyni azon szokásukat, mi szerint csigalassúsággal fejlesztik játékaikat, és tegnap fellőtték az áprilisban bejelentett sniper update weboldalát http://www.teamfortress.com/sniperupdate/. A korábbiakhoz képest változtattak az oldal elrendezésén is: már nem egy főoldalról érhetjük el a különböző "új fícsörökről" tudósító aloldalakat, hanem a lap jobb felső sarkában lévő nyíllal válthatunk a tartalmak között. Ennek előnye, hogy a naponta visszalátogató felhasználónak megspórolnak egy kattintást, mert mindig a legújabb infók jönnek be. Hátrány viszont, hogy így nem tudjuk pontosan, hány nap is van még hátra az update-ig.

Na de essen pár szó magáról a karaktergenerálról is. A hivatalos blogban a fejlesztők igyekezték hangoztatni, hogy sokak által kedvelt ill. gyűlölt mesterlövészünk új fegyvereinek megtervezésénél legfőbb céljuk az volt, hogy a vadászt közelebb csalják áldozatához, azaz a sniper jobban kivegye részét a rakéta- és gránátfelhőből, ne csak fél kilométer távolságból osztogassa a fejeseket.

Ezt a célt szolgálja az első nap bemutatott új fegyver, a Huntsman, a távcsövespuska kiváltója. A Huntsman egy klasszikus hosszú íj, mely bár primitívnek hat a lőfegyverek ellen, azért van egy extrája: szó szerint felszögezhetjük vele ellenfelünket a falra, szabad prédájává téve társainknak. Ha ez mégsem következne be, az áldozatból kiálló nyílvessző hirdeti dicsőségünk, amíg az áldozat meg nem hal, ugyanis a Huntsman a pyro lángszórójához és jelzőpisztolyához hasonlóan nem csak pillanatnyi, hanem folyamatos sebzést is okoz. Természetesen a headshot örömét ennél a fegyvernél sem veszítjük el.

A második nap meglepetése nem egy új fegyver, hanem egy új játékmód, ill. 2 új arena pálya.
Az új mód neve payload race, a hozzá adott map (mely példaként is szolgál a pályakészítő lelkületűeknek további pályák kreálásához) pedig Pipeline névre hallgat. A mód neve jól szemlélteti, mit kell tennünk: a másik csapattal versenyezve nekünk kell előbb feltolni a bombáskocsit a rámpán. A dolog pikantériáját az adja, hogy ha pár másodpercig nem toljuk a bombát, az visszacsúszik a rámpa aljára, tehát itt nem alkalmazható a sokszor használt "leírtjuk a másik csapatot, aztán toljuk a taligát" taktika.
A két új arena map is ígéretesnek látszik. A Sawmill nevű pálya egy hegyi kémbázisra épült fűrészmalom kies környezetébe kalauzol el minket, ahol kivételesen esik az eső - a TF2-ben ezt még nem tapasztalhattuk meg. Nem elég, hogy a másik csapat tagjaival is küzdenünk kell, még a környezet is ellenünk dolgozik: két magányos fűrészkorong is csak arra vár, hogy felapríthasson minket.

A másik arena pálya Nucleus névre hallgat. A kör alakú pálya nagy részén csak kisebb utakon közlekedhetünk a radioaktív sugárzást árasztó mélység felett, úgyhogy közel se biztos, hogy egy rocket jump után talajt fogunk - előre lehet rettegni a rakétáktól, tojás- ill. tapadógránátoktól és minden egyéb fegyvertől, ami képes a levegőbe röpíteni (pl. a Force-A-Nature).

Azóta történt