Wizardry Online - A legenda visszatér

Wizardry. Egyidős az Ultimával, szintén megélt 8 részt, és mögötte, valamint a 80-as, és 90-es évek remekei mögött kicsit talán méltánytalanul is háttérbe szorult. A fejlesztő Sir-Tech a sorozat 2001-es felélesztését követően bezárt.

A 30. születésnapját tavaly ünneplő játékban végül az SOE látta meg a lehetőséget, és élesztette újjá, akkor még csak Japánban. Ott a sorozat már meglehetősen nagy népszerűségnek örvendett. Ez egy meglehetősen nyakatekert történetnek köszönhető. Amikor megjelent Japánban, rengeteg olyan "mémet" és geget tartalmazott, amelyet a japánok egész egyszerűen nem értettek, ezért félre is fordítottak. Így lett egy hétköznapi konyhai robotgép szeletelőpengéjéből egy messze földön híres kovács által alkotott legendás kard. Furcsa módon éppen ez volt az, amely a kitörési lehetőséget, és a népszerűséget hozta meg a sorozatnak. Valamint rengeteg (20+) spin-off részt és portot.

A most szétküldött E3-as sajtóbejelentésre vonatkozó meghívók alapján azonban az SOE idén Európában és Észak-Amerikában is hozzáférhetővé teszi majd a játékot. Ami mindenképpen meg fogja különböztetni a játékot a többitől (legalábbis Európában) az a nehézség (a Wizardry mindig is nehéz volt) és a labirintusszerű dungeonök (szintén tipikus Wizardry) mellett, az a permadeath. Open pvp mellett ez így elsőre legalábbis vicces. Én személy szerint kissé szkeptikus vagyok ezt illetően, lévén mégiscsak a SOE-ről van szó, mert ezzel a felállással a játék elég hardcore. A játék szerepelt már a tavalyi E3-on is, ezzel a trailerrel:

Azóta történt