Dragon Nest

Nos. Nem tudom, ki mennyire ismeri ezt az MMO-t de jó magam körülbelül 2 hete szereztem tudomást a létezéséről. Nézegetvén a sok Tera Online videót rengeteg kommentben láttam hogy: „csak egy Dragon Nest koppintás…”. Ennek szerettem volna tényleg utána járni, főleg azért, mivel a Tera a gépemnek túl nagy falat, és szerettem volna egy hasonló mmot is kipróbálni.
A játék abban tér el a különféle „tucat-mmok”-tól, hogy a karakterünkkel nem a megszokott „kijelölöm és meg várom míg agyonüti de azért rásegítek néha az 1-es és 2-es gomb lenyomásával” című játékot űzzük hanem hátulnézetből a célkeresztünkkel célozva kell lőni, varázsolni vagy éppen szétkaszabolni az ellent.

A játékban rengeteg dolog van, ami újdonság volt a számomra veterán mmo-sként (szinte minden mmo-t próbáltam már ami f2p vagy ingyenes vagy volt triál verziója).
A Dragon Nestben is megtalálható a skilltree ami nélkül szinte már nem is lehetne mmorpg-nek nevezni. A képességeinket viszont csak a saját kasztunknak megfelelő mesternél sajátíthatjuk el eleinte és csak utána tudjuk őket fejleszteni a későbbiekben.
A küldetésrendszer sem tér el szinte sokban a szokásostól. Rengeteg az NPC, beszélgetünk, ölögetünk, gyűjtögetünk és kapjuk a jutalmakat és a tapasztalatpontot.
Ami tetszett nagyon, hogy van egy fő-küldetés vonal, amelyen haladva van értelme a küldetéseknek, így nem kell grindelnünk a nap 24 órájában egy kis tapasztalatpontért, mivel a küldetésekből bejövő tapasztalatpont egy ideig bőven elég a fejlődéshez. A küldetésekhez zömében tartoznak átvezető videók is, amik nekem megint csak tetszettek. Sok mmo-ban már néha agyrém volt az hogy mindig elküldtek valamiért amiből 10 et kellett gyűjteni vagy éppen 10 valami vadállatot megölni, hogy kielégítsem valami elvetemültnek a vágyait egy kis tapasztalatpontért cserébe. Itt ez az érzés nem fogott el még sosem.
A küldetésekhez nagy segítség hogy 100% osan odatalálunk ahova kell az adott küldetés teljesítéséhez.
A játéknak talán egyetlen és legnagyobb „hibája”, hogy nem nyílt világú. Valószínűleg ezért nem lett annyira híres mint a Tera, de nem is ezért szeretjük. A Dragon Nestben különböző portálokon keresztül lehet eljutni az egyes „arénákba” amiből közel 40-50 darab van a Dragon Nest Sea-ban (európai verzióban).

Mielőtt kimegyünk a nagyobb városokból, mindig kapunk egy üzenetet, hogy veszélyes arénába lépünk ki, és ha gondoljuk, partit kezdeményezhetünk, mielőtt kilépünk. No, igen. Ami megint csak az „aréna” jellegből származó aprócska gikszer, hogy ha kilépünk a városokból a terepre, esélyünk sincs találkozni más játékosokkal, mivel az arénákat csak nekünk tölti be, vagy a már előre a városokban megalkotott partink számára amelynek max létszáma 4 lehet.
A különféle arénáknak 5 féle nehézségi fokozata van: Easy, Normal, Hard, Master, Abyss. Master alatt lehet őket egyedül is teljesíteni, azonban a Master és Abysshoz sokszor elkell a 2-3-4 fős parti is,de természetesen a jutalom is nagyobb lesz a nehézségi fokozatokban egyre feljebb lépve.
Mindegyik aréna végén található egy főellenség, akinek a megölése után lutri szerűen választhatunk magunknak egy bónusz ajándékot: Ez általában egy kristály szokott lenni, amely segítségével a +8 feletti tárgyainkat tudjuk feljebb húzni.

A játék élményt az aréna jelleg sokaknál befolyásolhatja, és könnyen ráunhatnak emiatt, de szerintem a sok pozitívum kárpótolja ezt.
A Dragon Nest gépigényét tekintve nem zabál sokat. 2 mag 2gb ram, egy 8800gt kaliberü videókártya és már max grafikán játszható. Ha már a grafikánál tartunk szerintem a játék stílusához mérve nagyon szép.
Pár képet csináltam amiből talán látszik hogy mire gondolok:

A játékban megtalálható cuccok nagy része fejleszthető a kovácsnál (+ olható vagy enchelhető másképp ) Ha jól tudom +20 as szintig lehet fejleszteni a tárgyakat. +8 ig szinte teljesen rizikó mentesen, e felett pedig akár be is törhet a cucc.
Rengeteg eleinte haszontalannak tűnő tárgyat is esik majd a szörnyekből, amelyeket mindig próbáljunk legjobb belátásunk szerint eltárolni az amúgy nagyon kevés hellyel szolgáló táskánkban. Rengeteg úgynevezett : „code” és „plate” van amelyeket vagy a kovácsnál, vagy egy erre szolgáló szerkezetnél szétszedhetünk vagy beazonosíthatunk, így hozzájutva különféle tárgyakhoz amelyekkel speciális képességekkel ruházhatjuk fel a tárgyainkat.
A játékosok között és az aukciós házban is egyaránt az arany, ezüst, és réz érme a fizető eszköz. (nincsenek, nagyon olyasféle kristályok vagy mit tudom én mik, amelyek felváltották volna az alap pénz helyét az üzletelés során). 100 réz érme összegyűjtése után 1 ezüst érme váltja fel ennek a helyét és ugyan így az ezüst érméknél is.
A játékban 4 kaszt játszható: Warrior, Ranger, Sorceress és Cleric. A nevük szerintem mindent elárul a képességeikről.
A 15-ödik szint elérése után kapunk lehetőséget a kasztunkon belüli specializálódásra egy küldetés teljesítése után. A Seán egyenlőre 40 es szint a maximum, de napi szinten vannak frissítések, és heti szinten szombatonként 3 órára leáll a játék, mivel ekkor javítanak miden felmerülő problémát, és különféle eventeket állítgatnak be, így a max-szint a közeljövőben akármikor változhat.

A játékról dióhéjban ennyit tudnék elmondani saját tapasztalatim alapján. Nekem megtetszett. Ha 1-2 új játékost szereztem a cikkel a játéknak, már megérte megírnom. :P

A játék teljesen ingyenes. A Dragon Nest Sea verziója játszható csak Magyarországról.
Hivatalos Weblap

2013.03.11
Megnyílt nemrég az az új eu szerver. Köszi az infót mad1-nek

Köszöntem!