-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nem a pattogás jelenti a hiányosságot, hanem a blokkolás maga. Kereket alapvetően csak akkor fékezünk blokkolásig, ha ezzel célunk van, pl. csíkhúzóversenyre gyakorolsz, vagy ahogy te is említetted, szűkebb, gyors kanyarban ki lehet tenni vele a gép seggét. Ahogy szűk és lassú kanyarban megoldás lehet, hogy az első féket túlhúzod kicsit, előrébb helyezed a súlypontot, és pedálból húzod be a bringa hátulját a kanyarba. Persze mindez útviszonyoktól, a gumi tapadásától, fékerőtől, sebességtől, pályától függ. A fékerő meg ugye nagyban függ a súlyponti helyzettől, mert hiába fékezel adott kerékkel, ha rossz helyen van a súlypontod, akkor meg fog csúszni. Lejtőzésnél kanyarban ezért célszerű ráterhelni az első kerékre, hogy a gumi ne csússzon meg fékezés/kanyarodás közben. Elsőre talán furcsa érzés, hogy lefelé menet nem a nyereg mögött gubbaszt az ember, de könnyen rá lehet érezni némi gyakorlással.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dunc
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Egyet mégis találtam, de nem vmi jó kép.
Ez pár hete volt, mikor bringával a vállunkon másztunk hegyet.(#138) dunc
Jéh ezt a linket most láttam vhol. Visszaolvasok.
Király gép!Van egy FB csoportom pár haverral, amit most csináltam a túrák szervezésére.
Elég amatőr dolog, rajtam kívül majdnem mindenki játékbiciklikkel tolja.
Két túrán vagyunk túl, eddig Jakabhegy-Égervölgy jött be annyira, hogy oda vissza-visszajárunk zúzni.
Ha van kedved, majd jöhetnél.
Most vasárnapra van kiírva egy kisebb karika, bár sztem elmarad az eső miatt.
Az egy Tettye-Remeterét-Jakabhegy-Teca mama lenne.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bent van a hátizsákomba hogy beviszem egyik szerelő haveromnak, csináljon vele amit akar, ő régen nagy bringa átalakító, könnyítő volt.
Felkaptam rá a vizet, nem tudtam megoldani hogy ne csússzon le..
Két lehetőség volt, vagy recsegett a cső, vagy csúszott befele folyamatosan, olyan 10km -> 5mm becsúszás.
Próbáltam az elején zsírt, aztán szárazon, modell lakkal (na ez megfogta de úgy recsegett hogy a saját gondolataimat nem hallottam.. ), aztán 2 féle fogkrémmel, polír pasztával, durvább polír pasztával (na ez újra megfogta, de megint úgy recsegett hogy az nem hétköznapi..).
Próbáltam még tovább gondolni a dolgot, bilincs nélkül lötyögött kicsit a nyeregcső a vázban, gondoltam ki kéne bájlagolni a vázat kisebb átmérőre, de nagyon vékony alu szalag épp nem fért be mellé..
Aztán mivelhogy mentünk a versenyre, meg már valamit kellett vele kezdeni, levettem a 23 grammos gyorszáras bilincsemet, felkerült egy kb 3 szor olyan súlyú, brutál erős szorítású bilincs, egy dirt vázról.
Na ha ezzel meghúztam, akkor nem csúszott le. Viszont észrevettem valamit.. hogy ahol a váz meg van vágva, ahol össze húzza a bilincs, ott a vágatot belehúzta a csőbe a bilincs, szóval a karbon csőbe nyomott egy egyenes részt, tehát a kör keresztmetszetű cső, a szorításnál egy 40 foknyi részen elvesztette a kör alakját, és lett benne egy egyenes rész. Tehát szerintem nem is igazán a szorító erő növelése fogta meg a csövet, hanem ez a torzult állapot. Ami veszélyes, mert ezen a helyen iszonyat stressz pontot kapott a karbon cső, és akármikor kigyengülhet elszakadhat benne szál, aztán eltörik. Na most ez nem biztos, lehet nem törne el alattam soha, de minden esetre idegesített, meg hogy a bilincset is le kellett cserélni.
Tehát egy másik bilincset mindenképp kellett volna venni. Na de igazából nem is ez volt a döntő ok a cserére.
Szóval a másik dolog..
Ez egy olyan cső, aminek a feje is karbon. Mert a legtöbb karbon nyeregcső olyan, hogy csak egy cső, és bele van ragasztva egy alu fej a bilinccsel. Na de itt a fej is karbon, és csak a bilincs alu.
És ez újabb problémát indított el, ugyanis annyira rugalmas ez a karbon, hogy a feje is mozog, viszont az alu bilincs alkatrészei nem mennek vele, mert a két csavar szorítási pontja fizikailag nem ugyan úgy viselkedik rugalmassági szempontból, ennek az a következménye hogy megnyílik a bilincs, elengedi azt hiszem elől a nyeregpálcát, pl egy döccenőn, és olyan érzeted van a fenekeden keresztül, mintha most tört volna el a hátsó tengely...
Na erre én meghúztam jobban a bilincs csavarjait (nem veszettül, 6-7Nm el..), aminek az lett a következménye, hogy a bilincs felső része elgörbült, utána ment a két csavarnak.. mert a középső része annyira bután volt megtervezve, hogy nem volt semmi tartó ereje ilyen irányba.. kellett volna, mert a csavar a feltámasztás után húzta a bilincset...
De a meghajlás miatt nem is fogta igazán jobban a nyerget, tehát ugyan így megnyílt, csak most már az a kockázat is benne volt hogy a bilincs is eltörik..
Szóval ezért került ki a bicikliből.. és kapta meg ezt az alu csövet, ami egy megbízható, minőségi termék.
Még volt egy olyan feltevésem a becsúszásra egyébként, amit leírok, mert szerintem érdekes, és egyben megmutatja hogy kicsit veszett ötlet ez a vékony karbon csövet fogassuk be az alu vázba sztorit..
Szerintem nem feltétlen azért csúszott be a nyeregcső mert lakkozott felület és nem szorul bele a vázba..
Hanem mert ahogy a rugalmas csőre ráülsz, vagy kap egy nagyobb terhelést (döccenő..) a keresztmetszete megváltozhat feltevésem szerint.. tehát felvesz egy ovális formát, és ez nyitja meg a bilincset-vázat, majd mikor lemegy róla a terhelés akkor újra kerek alakot vesz fel, és eközben csúszik be. Mert amikor lakk tartotta, akkor végig hosszan lehetett érzékelni a recsegést a vázban, szóval végig az egész cső torzul..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Az új az kétszer annyiba került.
Gyárilag titán csavarokkal van, ez egy elég minőségi cucc, A4 es oldalnyi használati út mutatót kaptam hozzá képekkel, ábrákkal. Bescannelném mert érdekes, de a multi funkciós konicám fél éve a szervizben van.
Egyébként ez pár centivel hosszabb, mert 400mm hosszú, pont annyi, a pálca felétől mérve. És csak 17 grammal nehezebb a karbonnál.Daniel Alves
SLR Trans AM és társai, nekem ezek jöttek be mint ahogy sok élversenyzőnek is. Teljesítmény orientált könnyű cuccok, jól lehet vele kontrollálni érezni a bringát, előre hátra középre ülni rajtuk, ahogy kívánja az épp alkalmazott technika.
Pro Turnix féle nyergek is jók, mondjuk az SLR ről van koppintva, haverom vett egyet, neki volt sok féle SLR nyerge, azt mondja ez a pro még azoknál is jobb.[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
Ez igaz ! De idővel mégis veszit a szűrőképeségből .(én is optikustol tudom,sok helyen pár mp és ingyenes a vizsgálat ! érdemes pár percet szánni rá,és naptejet nem is emlittem,mert borus időbe is kaphatsz frankó uv sugárzást ! Sajna a nap se olyan mint gyerek koromba jó 30 évvel elelött )
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
ó biza van diffi. a rugó is másképp fáradt tapasztalataim szerint egy normális v-féknél, a féktest maga merevebb sokkal(meg néz is ki valahogy), az állítócsavar nem törik bele a menetbe, a menet nem törik el, lehet rendeltetésszerűen használni, ilyenek
v-fék és v-fék között óriási különbség van.
vicces:
nem. jó, hogy házi építésű, de semmivel sincsenek jobb alkatrészek rajta, mint egy gyári csepelen, ami boltban 90k körül van. ezt én 85-nél többért nem hoznám el semmiképp, de én magam még annyiért se. az enyém épült 110ből, és jóval komolyabb sok helyen.
félre ne érts, ez jó gép így teljesen, csak nem ér 100 ezret.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nagyúr
Javaslom, ha teheted, próbáld ki. Kb. ég és föld a komplett rendszerek közötti különbség egy jó bovdenezéssel. Természetesen a "Noname" és az Avid SD közötti különbségre értem. A Deore lehet, hogy olyan, mint az Altrix, de azokat nem ismerem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
hoffman_
nagyúr
akkor az a kereskedő nem ért hozzá, ennyi tény, hogy vannak felhasználási területek, ahol nem igazán vennéd észre a különbséget, pl a margit körúton 15-20 körüli tempót tekerő szoknyás kislány, és hasonló mezei bringások. de már egyébként ott is érezni a dolgot. ahogy fog, ahogy reagál a húzásra, amilyen jól beállítható, stb.
arról nem is beszélve, hogy indulj már megy lefele egy xc verseny leejtős szakaszán a 90 kilómmal. egy ócsó trinity szettre nem bíznám magam olyan szívesen, mint egy sd7-re, vagy xt-re. sőt, nem bíznám magam
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
jó hát rábeszélni akarlak semmire, nem azért írtam ezeket ha elégedett vagy, az király, az a lényeg de különbség azért lesz majd ha van rá lehetőséged, azért próbáld ki tényleg.
az sem véletlen, hogy több profi xc versenyző ragaszkodik a v-fékhez a tárcsával ellenben, mivel sokkal egyszerűbb karbantartani, sokkal könnyebb, és amíg nincs víz, vagy atomdurva sár, addig egy profi v-fék simán be tud fogni egy komoly tárcsát.
az én 8000 forintos miche országúti patkófékem is meg tud fogni aszfalton 50-60as tempóról(88,8kg+10,9kg), de azért nem ugyanaz, mint egy alap shimano v-fék, idő is kell neki orra állítani nem is lehet vele a bringát, a patkó ilyet nem is tud.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nagyúr
No, én pont az ellentéted vagyok akkor. Engem nem érdekel például, hogy konkrétan - technikailag, vagy gyártástechnológiai szempontból - mi a különbség az XT és az XTR széria között, teszem azt váltókarok terén, amíg az elsőt akadozós működéssel, kelletlen műanyagos érzéssel párosítom, a másodikat pedig hűvös tapintású, precíz, egyforma utakkal, halk klottyanásokkal pedálterheléstől függetlenül. Oké, átolvastam, hogy melyik hány darab csapágyon és hogyan mozdul, de mindez másodlagos, mert - számomra legalábbis - sokkal fontosabb, hogy milyen érzés használni az adott alkatrészt, elvégre az a lényeg, hogy minél jobban érezzük magunkat a nyeregben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Értem, mire utalsz, de nem a felárról van szó; 2002 és 2011 között több száz bringát volt szerencsém hosszabb-rövidebb ideig hajtani, és még én kaptam mindezért pénzt. Sok-sok XT-s x9-es, XTR-es xo-s gépet próbáltam (meg persze lefelé is a teljes palettát), a véleményem ezek mentén, ezekre épülve alakult ki. Meglátásom szerint ez valamivel jobb, mintha tudnám, mi, hogyan működik, de IRL még nem próbáltam volna egyiket sem. Ugyanakkor megértem az álláspontod, a műszaki beállítottságú emberek szeretik érteni.
A tárcsafékről ellenben butaságokat írsz, ha nem teszed hozzá, hogy "felhasználási területtől függően". Esetleg gyere mögöttem V-fékkel vmi lájtosabb, Semmering-i pályán, és utána egyeztessünk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
raczger
őstag
A tárcsát hogy lehet elégetni, mire gondolsz? Mellesleg a felni is kopik v-fék alatt, de a legbosszantóbb, hogy csak száraz időjárásban használható, de akkor sem mindig elég a fékerő.
Használtam már no-name, deore, lx, párhuzamosított XT, sd7 és Avid Arch Rival-t. Legjobb ár-érték arányú az sd7, nekem jobban bejött, mint az XT. Az Arch Rival az még egy fokkal jobb volt, de a mostani BB7-es féket egyetlen V-fékre se cserélném le, SD7 sokszor már kevés volt lefelé, a BB7 még az Alpokban sem hagyott cserben, habár az igaz, hogy az alap tárcsát lecseréltem, mert az nagyon melegedett, utána túlságosan lecsökkent a fékhatás.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
dunc
nagyúr
Huuu nekem is volt pár bringám ! Volt v fékes alap,és xt nos az xt már lényegesen jobb volt egy jó betéttel ! De ok tovább, mechanikus tárcsafék,na az nem jött be mert nehéz volt cincogott (beállítás gondolom) ,de nagyon jól fogott (ereszkedésnél derül ki,pl Mecsek,és hideg idő ,na ott szopás ha te fejtesz ki erőt !!! ) Most megvan életem első Hayes Dyno Sport Disc (hidraulikus, tárcsaátmérő: 160mm) fékje,ááá ez viszont nagyon állat one erő,pikk pakk megállsz nem megy semerre a bringa biztos ,és stabil ! (kíváncsi lennék egy jobb hidrás tárcsára !)
-
raczger
őstag
Az azért már nem egy átlagos felhasználás, életembe egyszer láttam még csak ilyet (pont ma), de ilyen körülmények között a V-fék már semmire sem elég. Hidraulikus v-fékről hallottam érdekes dolgokat, habár nem túl gyakoriak, de megesik, hogy egy gyengébb felnit összeroppant, vagy épp annyira felhevíti, hogy megolvad a belső gumi és defekted lesz, persze ez is már erősen szélsőséges eset
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
simon7012
aktív tag
Szia!
Nekem is Axon D-RL van a gépembe, csak nekem KTM SPORT LX DISC-m van.
Gyárilag. Nekem is alig mozog valamit, hiába állítok + vagy - ban a feszítésen.
Olyan mintha levegős lenne...
Egyébként mi van benne?
Bár mostanában csinált olyat, hogy ránehezedve hirtelen megsülyedt.
Eddig erővel kellett lenyomni....G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
-
hoffman_
nagyúr
Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
nyilván. pont ezért írtam, amit írtam. a hidrás abroncsfékeknek baromjó fékerejük van, csak raczger leírta a velük járó esetleges veszélyeket - a triál bringák meg ezek egyikére sem fogékonyak, szóval ideális párosítás.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
simon7012
aktív tag
itt miröl is van szó?
"Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív"
Most akkor te hogyan is állítottad be az előfeszítést?
Minuszba vagy pluszba állítottad jobban?
Nekem amúgy a legdurvább terepen is csak egy-hét centit mozog.
Hiába állítom bármerre, szinte merev villának érzem kirázza a lelkem...G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
-
Szakbarbár
aktív tag
Ugyan azt a cikket olvastam én is.
Kellene vennem vagy kölcsönöznöm egy pulzusmérős órát hogy megtudjam terhelés közben meddig megy fel, illetve utána hogyan csökken a pulzus. Egyébként szerintem sem normális hogy ennyi ideig ilyen magas maradjon a pulzusom. A vérnyomásommal szerencsére nincs gond (még) 110/70 körül szokott lenni."Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés."
Olyan 28-32-es tempót mentem, 45 km-en, ebben volt pár intenzív sprint, megpróbáltam követni pár autót, de nem sok sikerrel.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
fi:zi'k
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
"Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak!"
Ezek szerint nem jött le az irónia. Bár amit kifogásolsz az sajnos már valóság. Sűrűn megesik, hogy észre sem veszik a szép háromszög alakú, fehér alapon piros szegéllyel rendelkező táblát, aztán ilyenkor csak megadod az elsőbbséget egy vészfékezéssel (vagy pont elkapod, mint nemrég a fuvarozó ismerősöm, aki ezután hónapokig nem tudott dolgozni).
Azért egyiknek-másiknak dereng valami az iskolai KRESZ gyorstalpalóról amikor ránéz egy táblára, de mivel nincs idő rajta gondolkozni, ezért a "még átérek" szabályrendszer szerint jár el.
Szerk: Nem bringás, hanem robogós. De ide vezet a szabályok nélküli káosz.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Köszi, de nem mostanában lesz elérhető, ha egyáltalán még lesz valaha. Az Acor AOS 905 típust már ki is vették a listából.
"Ez a termék jelenleg a hazai forgalmazónál sem érhető el, és a következő szállítmány beérkezéséről sincsen biztos információ. Leghamarabb az alábbi időpontban (2013. június 10-én) kaphatunk felvilágosítást a termék beérkezéséről. Ez az időpont még nem a valós beérkezést jelzi, csak azt az időpontot, amikor a Forgalmazó már nagy valószínűséggel meg tudja mondani, mikor várható a termék."
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Phvhun
őstag
Próbáltam konyhanyelven fogalmazni, de akkor nem sikerült.
A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége:
A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
Az itt történő hajlások a kerék külsején háromszor akkora elfordulást okoznak a sugarak külömbsége miatt.
Ezek összeadódnak még az agynak a csavarodásával ( nyomaték hat rá ), plusz a küllők hajlásával.A felni fékezésénél ezek a tényezők egyáltalán nincsenek jelen.
Mérnöknek tanulok, nekiállhatnék neked másodrendű nyomatékot számolni a tárcsában, de szerintem elég bizonyíték lehet az, hogy volt triál bringám, elől tárcsával, hátul magurával, és amit itt írok, azt egyszerűen tapasztalati úton bizonyítottam magamnak.
-
fpeter07
veterán
Tanuljatok inkább fizikát. [link] Elég tisztán kell látni a fizikát egy ilyen dolgozat megszerkesztéséhez. Egyszerű bringásoknak csak a szöveg elolvasását ajánlom, ne keressétek rögtön az X-t.
szerk: Momentumok: Párizs-Rube nyereg nélkül [link] és HOUFFALIZE 2012 világkupa részlete [link]
[ Szerkesztve ]
-
szaszayanou
aktív tag
-
pengemetal
aktív tag
2009-es történet: Intersportból származó Genesis bicajomat vittem szervízbe hozzájuk. Amikor visszakaptam több helyen az aluig le volt ütve róla a festés. Csak otthon vettem észre, visszavittem és kivertem a balhét, tisztán látszott, hogy valamit nehéz tárgyat rádobtak. Szerencsére a multi mentalitás miatt az üzletvezető garanciában cserélte a vázat! (Szervízes persze tagadott mindent) ja és valami ragasztó is került rá pár helyen.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
Új hozzászólás Aktív témák
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs