Sacred Gold - Nosztalgia bemutató

Bevezetés és történet

A Strategy First 2004. október 22-én adta ki a német Ascaron Entertainment által készített Sacred című játékot, ami végül az egyik legjobban sikerült hack & slash szerepjáték lett. Sajnos nem előzte meg nagyméretű marketingkampány a megjelenését, ezért nem olyan sokan ismerhették meg ezt a kiváló játékot, mint azt a készítők szerették volna. Habár a második része már sokkal szélesebb körben elterjedt - többek között nálunk is honosított verzióban jelent meg -, de a valódi érdem az első epizód kiválóságának köszönhető. Később megjelent hozzá a Sacred Plus című ingyenes expanzió, valamint az Underworld kiegészítőcsomag, melyben a történetet tovább folytatták, valamint két új játszható karaktert is kaptunk.

A programhoz ma Sacred Gold néven lehet hozzájutni, ami egyben tartalmazza a Sacred, Sacred Plus és Sacred Underworld játékokat is. Aki szeretné megvásárolni, az 10 Euróért megveheti a Steam, vagy 10 Dollárért a Good old Games kínálatában. A cikk a Good old Games kiadásról készült, melyet Windows 8 x64 alatt futtattam, Windows XP SP3 kompatibilitási beállítások mellett (Normál módon indítva lefagyott a kezdőképernyő előtt a betöltésnél). A program verziószáma 2.28, tehát alapból tartalmazza a legfrissebb megjelent javítócsomagot is. Sajnos a játék maximálisan csak 1024x768 képpontos felbontásban futtatható, mindenfelé kerestem, hátha feljebb lehet tekerni valami módon, de sehol nem találtam rá megoldást (Ha valaki tudja, a fórumban írja le, kiegészítem vele a cikket).

A Sacred Gold telepítést követően 2,8 GB helyet foglal el a merevlemezünkön, de legyen szabadon legalább 4 GB, hogy a játék swap állományának is helyet biztosítsunk. Ez persze a mai merevlemezeknél kétlem, hogy előfordulna, de hátha valaki laptopon szeretné játszani, ahol nincs akkora tárhely, ezért nem árt megemlíteni. Magyarítás tekintetében sajnos ugyanaz a helyzet állt elő, mint a Sacred 2-nél, vagyis az alapjátékhoz készen van a fordítás, ám a kiegészítőhöz még nincs. A Sacred Underworld, valamint Sacred 2 Ice & Blood jelenleg fordítás alatt áll, ezért aki Gold kiadással rendelkezik mindkét részből, az kénytelen lesz angolul játszani mindkettővel.

Szintén problémás dolog a korábbi mentett állások betöltése Sacred Gold alá. Emlékszem, nekem annak idején megvolt a GameStar magazinhoz adott eredeti Sacred játék, amivel sokat játszottam, szinte minden karakterrel végigvittem és a mentéseimet gondosan kiírtam CD-re, hogy később meglegyenek, ha szükség lenne rájuk. Nos, most nagyon jól jöttek volna, de akárhogy erőlködtem, egyiket sem ette meg a játék (Gondolom az eltérő verziószám miatt), így nem volt más választásom, új karaktert kellett indítanom.

Persze van lehetőség az Underworld kiegészítő hadjáratát elkezdeni karakter importálása nélkül is, de csak Démonnal és Törpével, ami azért nem célszerű, mert érdemes elejéről kiismerni az új karakterek képességeit és tulajdonságait. Én a Sacred Goldot először a Démonhölgyet választva vittem végig, aki a kiegészítő egyik új játszható karaktere. A törpe valahogy nem volt szimpatikus, de ha lesz némi extra időm, lehet, hogy kipróbálom őt is. Bevezetésnek nagyjából ennyi elég is, most ejtsünk pár szót a játék történetéről, valamint a cselekményének helyszínéül szolgáló világról.

Ancaria királyságában béke és nyugalom honolt, egészen addig a percig, amíg egy őrült fekete mágus, Shaddar egy titkos szertartás keretében meg nem idézte az egyik legerősebb Sakkara démont, Ilith'Bah-ot. Ám a szertartás nem egészen úgy sikerült, ahogyan azt Shaddar tervezte, a démon elszabadult és azóta Ancaria földjét elárasztotta annak gonosz hatalma. Természetfeletti lények bukkannak fel, a holtak kikelnek a sírjukból, valamint az emberek nagy része is enged gyarlóságának, egyre több a bandita és gonosztevő. A megmaradt ép elméjű lakosság igyekszik Ancaria városainak és falvainak falai között maradni, csak kevesen képesek szembeszállni a fenyegető veszélyekkel.

A játékos a kevés hős egyikét irányítja, akinek feladata lesz megfékeznie a Shaddar által e világra hívott Sakkara démont. Persze nem csak abból áll majd a dolog, hogy belebújunk egy karakter bőrébe és bekopogunk a Pokol kapuján, hogy Ilith'Bah-hoz jöttünk látogatóba, majd szimplán lecsapjuk, mint a taxiórát. Ahhoz, hogy eljussunk hozzá, előbb teljesíteni kell számtalan egyéb feladatot, melyeket megoldva aztán az egyes régiók felszabadításával egyre közelebb nem jutunk a végső ütközethez.

Ami igazán kivételessé és nagyszabásúvá teszi a Sacred című játékot, az a hatalmas bejárható terület, melyet az Underworld kiegészítővel még tovább növeltek. Ráadásul ezeknek a területeknek nagyjából 75%-a már a legelejétől fogva nyitva áll a játékosok előtt, a maradék helyekre a történet továbbhaladtával fogunk eljutni. Viszont, bármennyire is csábít a hatalmas, majdnem szabadon bejárható terület (Hogy ez pontosan mit jelent, arra mindjárt kitérünk), az ellenfelek szintje úgy van belőve, hogy nagyjából a főküldetést követve tudunk jól fejlődni, megfelelő kihívással.

Persze, aki szeret elkalandozni, megteheti, pusztán csak szembe kell néznie azzal, hogy nem túl kifizetődő a 10 szinttel magasabb ellenfelekkel harcba szállni. Még ha egyszerre csak egyel-kettővel kellene elbánni, nem is lenne gond. Ám a Sacred olyan játék, ahol a területek 80-90%-át a csoportosan mászkáló ellenfelek között lavírozva kell bejárnunk. Nem egyszer előfordul, hogy egy küldetés miatt a térkép két legtávolabbi pontjára kell mennünk, ez pláne akkor unalmas, amikor kiderül, hogy korábban már jártunk ott, csak éppen akkor még nem volt meg a másik, oda szóló küldetés.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények