- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- EAFC 24
- Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Cyberpunk 2077
- PlayStation 5
- EA Sports WRC '23
- World of Warships
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz fulton #225000 üzenetére
Bele kerult 2 óramba mig belőttem a kónuszt elol hatul úgy h se ne kotyog de induljon el magától. Egy satu kene hozza igazsag szerint
V fskes dolgokban már nem nagyon gyartanak semmit. Van itt pár agy es annyi. Azert ez a nova nagyon vaj volt kézben, terhelve nem tudom milyen, meg felszerelve.
Próbaltam youtun vadaszni vidiket de csak ezt talaltam.[ Szerkesztve ]
-
Nutra
tag
válasz velizare #224933 üzenetére
velizare ilyenkor = elsokalt kanyarnál? Felkelsz, leporolod magad és elgánsal eltekersz (ha tudsz)
Inkább elkerülni próbáld. Arra pedig: Oda mész, ahova nézel elv.
Mindig azt nézd, ahova menni akarsz, ne az akadályt (gödör, padka, fa, bármi), mert jó eséllyel eltrafálod.
Régen kiskorú gyermekem tök egyenes bringaúton így vert telibe az út melletti min 20m-enkét lévő oszlopok közül egyet szerencsére baj nélkül) -
nemeth989
senior tag
Valaki ismeri a Visegrádi utakat? Holnap reggel indulnék egy kis túrára, felmegyek a Fellegvárba, az az egyik terv, de utána bármilyen útvonalat szívesen fogadok.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Akellla
tag
Sziasztok. Új bringa vásárlásán gondolkodom,29 es Mtb szeretnék mindenesnek a keret max 350 ezer,de ha olcsóbb az nem baj.Tudnátok olyat ajánlani ami normális tartós alkatrészekből van összerakva ? Köszönöm a segítséget. Üdv.
-
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225006 üzenetére
Szerintetek a 32 es küllő előre rendben lenne, nem hiszem hogy nagyon sokat nyomna a latba az a 4 küllő mit gondoltok? (én 81 kerékpár 18 kila)
-
fulton
addikt
válasz Lami66 #121264 üzenetére
Tudom nem mai hsz- de épp olvasgattam vissza, Te hol veszed a novatechez a kerámia agyakat? (tudsz adni esetleg linket? (gondolom aliról - áfa vám nem szokott rá menni?)
Azt miből lehet megnézni hogy adott novatec agyhoz milyen kerámia csapágy kell?
Jól látom ilyen 30k egy kerámia csapágy? hát ilyen sem lesz nekem.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
egyébként azt nézem hogy néhány novatech hiába ugyan az a típus más festésű, ezek ugyan azok vagy más hol készültek?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225007 üzenetére
Én 81 kg+12-13 kg ruha, felszerelés és bringa a küllőim száma meg...ööö...24. Ja, és időnként adok neki rendesen. [kép]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #225010 üzenetére
Pulzus, vérnyomás, véroxigén, vércukor, VO2 max?
Hova lett a vázról a múltkori 2 fekete pötty?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225010 üzenetére
Haveromnak szoktam mondani, amikor állandóan kitöri pár küllőjét, hogy amíg pótolja, menjen nyugodtan, hisz ha a küllői felét kidobja is több lesz, mint a mavic kerekemen . Ezek a mavic kerékszettek 24 küllővel is nagyon masszívak, nem is értem minek több.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #225011 üzenetére
54,140/80, nemtom, nemtom és nemtom. ...ez korábbi kép, akkor még nem (vagy csak átlátszó?) volt.
#225012jjeahh...ha törögetnének kifelé biztos kevés lenne, korábbi 32 küllős Alexrims egyik küllője úgy szakadt ki menet közben majd infarktust kaptam (csattant mint állat), de a keletkezett nyolcast kábé 5 perc alatt kiszedtem a multikulcs küllőkulcsával...nem tudom 24 küllővel is menne. Amúgy meg nehéz lehet sok küllővel elfogadható súlyú szettet összeállítani is, hacsak nem karbon, vagy rongyküllők akkor bizony az acél elég nehéz.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Nutra #225003 üzenetére
erőteljes fékezés közben, ha éppen jön egy gödör, vagy hirtelen lesüllyed az út. nem tudom elkerülni. mondjuk hogy a kerékpárút szintje meg van emelve a keresztező úthoz képest, és a keresztezésben hirtelen lesüllyeszik arra a szintre. pl. [link]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #224933 üzenetére
El kell engedni egy tizedmásodpercre a féket, akár a túlgyorsulás bevállalásával amit rögtön utána majd kompenzálsz mert fékezve menni neki komoly akadályoknak meglehetősen extrém terhelést ró a teljes rendszerre, beleértve téged is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225015 üzenetére
tehát itt azt kell kivédeni, hogy amikor az első kerék hirtelen beesik, át ne essek rajta, igaz? és melyik a rosszabb opció, hogy átesek rajta, vagy hogy az elengedett fék miatt megnőtt fékúttal még pont kikerülök egy kikanyarodó autó elé? utoljára az előbbit vállaltam be.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #225007 üzenetére
ha nem túrázol 150 kilóval, akkor nem kell ennyi küllő sem, jelenleg sokkal merevebbek a felnik, mint régebben.
egy csomó gravel felni is 24 küllős (gyári nuroad mondjuk 28 volt).
persze felnifékkel nehezebb dolgod lesz, kisebb a választék (csak outihoz való felniből lesz több), marad a touring, de az 32-36 küllős legtöbbször.
kerámia csapágy az a tipikus snake oil, átlagembernek teljesen felesleges.
-
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz Napfénysüti #225018 üzenetére
szerintem a régebbi cx-felniken se 32 küllő volt, pedig azok kaptak rendesen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #225016 üzenetére
Az csak az egyik veszély, vagyis, hogy "beragad" a lefékezett kerék és repülsz, csúszol, a gyakoribb az, hogy szétkúrod a felnit...képzeld el van egy a határon tapadó fékezett első kereked mely az akadálynál (pl. padka felfelé) vagy egyből sokkal jobban fog tapadni mint előtte, vagy először megszűnik a tapadás (padka lefelé, kátyú eleje), majd hirtelen marha erősen tapadni kezd (padka után aszfalt, kátyú túlsó széle). Autóval is ez a helyzet, közvetlen a már mondjuk későn észrevett kátyú, vagy fekvő rendőr előtt muszáj pillanatra felengedni a féket ne fékezett kerekeknek kelljen elviselni a sokkot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Talala
senior tag
válasz Hasaggymeg #224907 üzenetére
Nálam pont ez a helyzet. Szemmel láthatóan bizonyos fokozat(ok)on kisebbet mozdul a váltó 1 kattintásra. Már mindent kipróbáltam. Ferde fül (esetleg váltó), új bowdenezés, házzal együtt, másik hátsó váltó, másik lánc. Bár a komplett hajtás együtt kopott ~300km lehet bennük. Egyedül a karra nem gondoltam. Ez a hiba javítható vagy egyszerűbb ha szerzek egy másik kart? Látok használt piacon 3x9es párt, épp jó lenne. Ennyit még ráköltenék, mert piszkosul bosszantó, hogy nem lehet hibátlanul beállítani a váltást.
-
flash-
veterán
válasz fulton #224899 üzenetére
milyen fék? országútinál nagyon sokat számít a fékbetét, ha nem márkás akkor érdemes kicserélni ilyenre,
nekem csak a gyári Axis Specialized patkófék van, (állítólag textro gyártja) de ezzel a betéttel nagyon komolyan fog.különben én a kanyarodásra kanyarodástechnikára álltam rá, ha jól kanyarodsz jó szögben és döntöd jobban a kerékpárt mint ahogy biztonságosnak éreznéd elsőre, akkor be lehet azt szépen venni nagyon kevés fékkel vagy fék nélkül. szerintem a jó gumi is sokat számít persze.de az emberek sokkal kevésbé dőlnek be kanyarba mint ahogy lehetne (nézz meg csak egy outi versenyt ott milyen sebességgel dőlnek,na most nekünk hobbistáknak fele akkora sebességgel se sikerül úgy bedönteni)küllő:
én 92 kilósan outiban hátul 28 küllő van , elől 24 és valami irgalmatlan masszív, mentem már bele elég erős bukkanóba nagy sebességgel, kátyúba, sehol egy nyolcas ,semmi, trekkingen aminek masszívabb a kereke, ott a küllők alattam gyakran pattogtak el...[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Talala #225021 üzenetére
Hogy őszinte legyek nem tudom azt a mechanizmust elképzelni úgy meghibásodni, hogy ne húzzon eleget bizonyos fokozatoknál. Én eddig azt tapasztaltam, hogy olyan esetekben mikor a sor végein jól váltott és a sor belsejében, közepén keveset/sokat húzott, vagyis ott kezdett el vacakolni mindig a váltófül volt a ludas, vagy görbe, vagy csavarosan állt. 300 km=új. ...azt amit szemmel látsz semmit sem jelent, bizonyos pozíciókban csalóka a váltó mozgása mely előre/hátra és jobbra/balra is mozog egyszerre.(paralelogramma?)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz flash- #225024 üzenetére
Jaja swissstop, kool stop vagy campa gyári. Akkor is érdemes cserélni, ha simán csak régi. Amit kerülni kell az a shimano, mert amúgy a fékjeik teljesen jók, de a felni fékes fékpofáik valami katasztrófálisan gagyik tudnak lenni. Plusz jogos, hogy a gumi sokat számít. Egy gagyi országúti gumival a száraz úton is megcsúszol.
-
6030D
Ármester
válasz velizare #225016 üzenetére
Padkára eleve úgy illik felmenni, hogy felemeled rá az első kereket, a hátsót meg vagy megemeled, vagy ha nem megy, akkor próbálod minél inkább tehermentesíteni azzal, hogy kiállsz a nyeregből és a kormányra/kezeidre helyezed a súlyt. Felfelé nem kell fékezni, tehát itt nincs gond. Lefelé meg ha eltolod hátra a súlypontod (nyeregből ki, kar kinyújt, hátra eltol minden), akkor nem fog beülni az eleje.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Talala
senior tag
válasz Hasaggymeg #225025 üzenetére
Szemre nem látok deformálódást a füllel kapcsolatban. Talán annyi, hogy a gyorsszár meghúzásakor mintha a fül és vele a váltó is hajolna picit. Leszerelve se látom, hogy a fül deformált lenne.
-
sz_abika
addikt
Kotyogó első agyra mi a gyógyír? Jobban nem merem meghúzni már a karbonvillát, de van egy holtjátéka a keréknek így is.
PSN: xszabikax
-
andrisbandi
őstag
válasz 6030D #225028 üzenetére
A ritkán használt Levónál volt múlthéten egy nyereg mögé szorulásom
Ismeretlen erdő széle lefelé, be kellett mennem a járdára, kanyargós, teli bokrokkal... még átfutott, h le kellene engedni a droppert, mert mintha túl nagy szintkülönbség jönne.... azt k-va... megállni már nem lehetett, ugratni sem kanyarban... hátra a nyereg mögé helyzkedve "estem" lefelé az első kerékre... megúsztam zakózás nélkül. Kicsit megszeppenve próbáltam visszamászni a nyeregbe, de odaszorultam, nehezen ment
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #225028 üzenetére
Egy chopperszerű hintalowal (vagy állít6ó nyeregcsővel) biztos nem kellene de enyémmel a 7végén az NHH-ról Csovi felé az elején már be-be kellett ülnöm...a Naszályról meg mikor kollégám lehozott a szikláson konkrétan végig a hasam volt a nyergen.
#225029Talala...így néz ki láncvonalban?
#225031sz_abika...ahogy ivana kolléga írja, ha kónuszos akkor hézagolás csökkentésével (itt illik takarítani és újrakenni), ha meg zárt csapágyas és már zavaróan kotyog akkor a csapágy(ak) cseréjével. A "karbon villát" pedig ne "húzd" jobban (gondolom itt a kerék rögzítésére gondolsz) annak semmi (zárt csapágyak zömében), vagy csak másodlagos (kónuszos agyak esetén) hatása van arra a kotyogásra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek a fórumozók közül 2015/16/17 évjáratú Kona Process 153 bringája? Jövőben szeretnék venni egyet, meg is van a kiszemelt, viszont XL-es, és picit félek, hogy esetleg nagy lesz. Jelenleg egy Giant Reign X0 2014 “L” bringám van, én magam pedig 188cm vagyok. Néztem specifikációt, ha minden igaz a TTL (Top tune lenght) csak 5cm-el lenne nagyobb, amit rövidebb stucnival talán lehetne korrigálni. A mostani bringámon 70mm-es kormányszár van, és így kényelmesnek érzem. -
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #225036 üzenetére
Azt nézem, hogy az “L”-es process is vagy 1-1.5 centivel hosszabb, mint a mostani Reign-em. Így akkor nagyon lutri lenne az XL..
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #225034 üzenetére
Egyrészt szerintem egyről beszélünk, másrészt itt valami BP-n belüli út/bringaút kereszteződés volt a kérdés, nem? Az nem egy Csóvi ereszkedés.
Én nem tudok beülni, hosszú a váz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225000 üzenetére
Persze, valahol érthető. De ha jó agyat akarsz, szerintem mindenféleképpen olyat vegyél, ami tárcsafékes. Addig is tudod használni úgy hogy nincs rajta tárcsa. Egyébként nem kell rögtön a legdrágább tárcsafék, az elején elég egy mechanikus Tektro esetleg. De ha összeszénolod, lehet, hogy jobban jössz ki ha majd később veszel komplett biciklit vagy nézz alig használt alkatrészeket.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #225034 üzenetére
Azért illene szétszedni, ha már kotyog.
(#225039) sz_abika Kónuszos esetén mindenképpen ajánlom megtanulni a módszert, mert amúgy is 1-2 ezrenként kéne, 500Ft a golyó kb., kónusz agyfüggő. Iparis esetén erősen agyfüggő és attól, hogy hol és milyen csapágyat raksz/rakatsz bele.
(#225040) Fall-N Mechanikus tárcsa hanyagolandó, de amúgy közlekedni a felnifék is elég. Van jó felnifékes agy is dögivel, az outisok is mennek valamivel
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #225035 üzenetére
átlépő
+ a magasságod= ezekkel nézd meg milyen méret ajánlott a bicóból.Esetleg kisebbet érdemes venni, ha határon vagy.
Nagyobbat semmiképp.Összetelósnál kicsit amúgy is nagyobb (az ideális méretű váz is), de még okés, nem fog zavarni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #225041 üzenetére
Miért kellene hanyagolni? Rengeteg mechanikus tárcsafék van például a RockRider bicikliken (Hayes, Tektro), rengetegen meg vannak elégedve velük. Az Avid BB5 és BB7 is híresen jók. Annyi a hátránya, hogy nem lesz olyan erős a fékhatás, mint egy hidraulikus féknél, de ez érthető is. Viszont a tárcsa előnye megvan, az időjárás független működés és nem kopó alkatrész mellette a felni. Meg azért valljuk be, a most kapható felnik közül a tárcsához való, ami ér valamit, magyarul normális kerékszett tárcsás. Felnifékesből Beretta és társai kaphatók. Harmadrészt meg a legtöbb vázon nincs már V-fék tüske, így nincs mit ragozni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #225035 üzenetére
Én nagyon sokáig M méretű bringákat használtam, 178cm-es magassággal és 86-os belső lábhosszal. Aztán ahogy elkezdtek laposodni a fejcsövek, jött egyre közelebb a kormány is, és kezdtem kicsit rövidnek érezni az M méretet. Kipróbáltam egy L-es méretet. Nekem sokkal jobbnak tűnik, túrázáshoz is kényelmesebb és a durvább csapatásokhoz is jobbnak érzem a hosszabbat. A mostani gépem 460-as Reach-el és 47cm-es nyeregvázcsővel rendelkezik. 65 fokos a fejcső. Tökéletesnek érzem a hosszát, talán még az se zavarna ha egy centivel hosszabb lenne. A nyeregvázcső kicsit talán lehetne rövidebb, de tulajdonképpen ezzel sincs gond, 170-es dropper van benne.
Én is mérethatáron vagyok, M és L között. Elnézve a 2017-es Kona process geometriát, ha magamnak választanék ebből, szinte biztosan L-est vennék. Azt gondolom, hogy jó lehet neked ezzel a magassággal az XL. Persze érdemes lenne ráülni, mert az 510-es Reach elég hosszú, jó nagy az ugrás a 475-ről. Én a magam részéről nem osztom azt az álláspontot, hogy mérethatáron feltétlen a kisebbet kell választani. Mondjuk nekem a magasságomhoz képest hosszúak a végtagjaim.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #224860 üzenetére
Na tul vagyok rajta, vettem golyókat. Első es hátsó "agy general" egesz ráéreztem a kónusz beallításra gyorszarnál. Első kerék már rutinból :) a hátsóval bajlodtam kicsit nyüasznyi allítgatások , hátsóból nem tudtam többet kihozni ennyit tud (ha egy ruhacsipeszt rafogok a kullore akkor az is el kezd viasza fele fordulni)
Finoman fut, néha 1 1 kat kat hang felvillan(hátsóból) de ennyi. Előről semmi. Megnéztem a cseszéket hat van ilyen karmorasos nyom egy helyen. Elsőben nem láttam úgy semmit (az adta azt a fura hangot). De a lényeg, kipróbáltam terhelve es óvatosan azt mondom (legalabbis eddig) megszünt😁 a hang. Szóval sikerült a golyócserével megoldani egyelore, Ki tudja meddig A baj h beleéltem magam egy Nova A291 agyba 32 lukas. De így szerintem ez is tökéletes a bringára.
Egyebként így sikerült belőni. Korábban nem forgott ilyen könnyedén. Egyik sem kotyog.
Első kerék
Hátsó kerék
Német futok terhelve😁
---
Ez miért ilyen színű? Kapott volna valami zsiroldót (láncot amivel tisztítom volt h a fogaskoszorúra is öntottem, vagy vizet kapohatott)? Masik oldalt még a zöld zsir fityegett.( a hátsót 2 3 hobapja kentem ujra)[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225046 üzenetére
Víz lehetett attól lesz ilyen a zsír.
vallas... szégyelld ma... vagyis jó az a mez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- BestBuy ruhás topik
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Építő/felújító topik
- Motoros topic
- alza vélemények - tapasztalatok
- Politika
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen