-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14000 üzenetére
Nem az egy nagyon régi villa. Ez meg egy launch féleség volt. Sikerült viszonylag.. meg lehetett mozdítani utána már. De azóta szerintem már újra olyan lett.
Egyébként voltak nálunk érdekességek.. volt egy SID 3 éve vagyhogy, ami meg se mozdult, kitekerted alul a csavarokat, visszaütötted a nyomórudakat, akkor sem történt semmi.. Végül tettünk egy fát a fékhídra, és nagy kalapáccsal leütöttük a lábat, mm-enként indult meg lefele. A becsúszója hasonlóan fel volt rohadva mint annak az RST nek. A lábból pedig nagyon fimon szemcséjű olajtól össze áll, beton kemény sarat vertünk ki, de azt képzeld el, hogy egy 2 decis pohárnyi mennyiségben!! A másik lábból meg kifolyt kb 40ml olyan sűrű saras olaj, mint valami szirup.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz sghc_toma #13959 üzenetére
Jártam arra mikor még volt határzár. Bp -ről le Bükfürdőre, majd másnap fel a Írott-kőhöz. A legjobb az volt mikor fent a hegyen defektet kaptam a mountis slick gumimmal. Akkoriban még rutintalan voltam és csak TIP-TOP ragasztót vittem magammal. Ez pont a velemi kápolnához való tekerésnél történt. Odáig kitoltam a bringát és akkor induljon a ragasztás. Igen ám csak a ragasztó be volt száradva, pedig még 1x sem használtam, vagyis ott böktem át az alu tubust. 5 perc tanakodás után kitaláltam, hogy fenyőgyantával megpróbálkozom. Annyira jó lett, hogy 20-30 kilométerenkénti pumpálásokkal eljutottam Nagykanizsára. Persze a hegyről lefelé jövet Bozsok környékén eltévesztettem az utat és átmentem a sógorokhoz. Csak a völgyben vettem észre amikor megláttam az osztrák feliratos erdei házakat, hogy nem jó helyen vagyok. Az aszfaltos út helyett a nyílegyenes felfelé utat választottam, hogy visszamenjek, de ott már 1-2 helyen tolnom kellett a durva meredekség miatt. 3. nap meg Kanizsáról haza Bp -re. Akkoriban kezdődtek a nagy tekeréseim (2001-2002).
Azóta ha nagyobb útra megyek akkor alap, hogy 2 belső van nálam a ragasztó mellett. Volt is már rá példa, hogy 200 km-en elhasználtam mind a 2-őt. -
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #14001 üzenetére
És ezek után képes volt szépen mozogni a SID?
Ez nagyon érdekel mert az új bringámban is az van.
[link]
Levegősöm még sosem volt. Mire érdemes odafigyelni ilyen telónál, napi 5-10km-t megyek ha csak a munkahelyem és az otthonom között mozgok, ez a hétköznapok 90%-ra igaz. -
#90933760
törölt tag
Há, bekaptam egy rajzszöget első kerékkel. Toltam haza a gépet másodjára is. Nem ragaszgattam, hanem betettem a régi bringám belsőjét mert így legalább mindkettő bringaszelepes lett, ez ami kilyukadt meg autós volt. De mivel ez duplafalú felni magasabb szelep kell bele, ez meg rövid, de azért így is jó éppen rá lehetett húzni.
Amúgy egy kicsit üt a hátsó kerék a balesete óta, de nem vészes.
-
Szakbarbár
aktív tag
Tegnap kerestem valami olcsó órát a bringára, a "legkisebb is számít boltban" volt 17 funkciós 1800 Ft-ért. A sebesség mérő része vezeték nélküli és tud pedálfordulatot is mérni. Ez utóbbinak az érzékelő részét melyik oldalra szoktátok felszerelni? Elég rövid az érzékelési távolsága (2-3 mm) így nekem most a bal oldali láncvillára van felszerelve.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Gyufaaa
veterán
válasz Szakbarbár #14005 üzenetére
Nekem VDO van. Nekem is ott van a szenzi. Ennek is kicsi az érzékelési távolsága. Egy kicsit kifelé van hajtva, de eddig nem okozott problémát.
-
Teasüti
nagyúr
Reed-relé vagy Hall érzékelő veszi a mágnes "jelét", mindkettő csak pár mm-es hatótávolsággal bír.
Ez ilyen. -
elfelejtette
veterán
válasz #90933760 #14004 üzenetére
Én is fogtam a nyáron első kerékkel rajzszeget, pont a munkahelyről elindulva hazafele, de nem húztam ki, úgy beékelődött, hogy hazáig kibírta nyomáscsökkenés nélkül. Na utána cseréltem a külsőt contira.
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
#90933760
törölt tag
válasz elfelejtette #14008 üzenetére
Ez leeresztett 5 perc alatt, nem volt akkora szerencsém. Mondjuk ballonos terepgumiba nem nagyon tud megfeszülni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14003 üzenetére
Pesze hogy szépen mozgott, szépen belemozgattuk a femhulladekos hordòba..
Na jò csak a làbat dobtuk ki, a felső részből még lehet esztergalni valamit.. Csillapitàsàból egy rugót meg mar hasznaltam is valami masik teloba.. -
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #13994 üzenetére
Még egy kérdés. Belül rozsdás a cucc, szétkapom, kitakarítom, összerakom. De legközelebb ugyanúgy belemegy a víz és elkezd rozsdásodni, nem? Tehát kellene cserélni azt a kis gumit - szimering? -, ami szorosan rácuppan a becsúszóra, annak kellene kint tartania amit kint kell. Ha cserélni kell hol lehetne venni? Gondolom ezek nem szabvány cuccok, hanem majdnem minden telónak egyedi alkatrész kell.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Muton
addikt
válasz #90933760 #14004 üzenetére
tud az ilyen csumbi lenni, mert akár még használható is lehetett volna
nekem ismerősnő mesélte, hogy egy nagy szöget szedett össze, de még tudott vele menni. majd megállt egy ismerőssel beszélni, aki azzal kezdte, hogy nézd már, szög áll ki a gumidból, és kirántotta. lehetett tolni vagy 2-3 km-tnekem sem hosszú szelepes a belsőm, de rá lehet cuppantani a pumpát. az a nagy harci tervem, hogy idővel átállok prestára, az jó hosszú, csak rá kell ragasztani egy sos adaptert a bicajra
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Zola007
veterán
válasz Szakbarbár #14013 üzenetére
ha jó nagy neodíniumot vesz rá akkor még edzésnek is kiváló mint mágnesfékes kerékpár (csak poén)
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
lsebestyen
addikt
Boldog, bringázásban gazdag, balesetektől mentes új évet kívánok mindenkinek!
-
rétisün
veterán
válasz lsebestyen #14015 üzenetére
viszont kívánjuk!
befejeztem az évet bringaszempontból, délután még tekertem egy kényelmes 35 km-t a városban/környéken. remélem jövőre kicsit vissza tudok venni a lustaságomból az ideihez képest
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
stracker06
aktív tag
Szerintem ez eléggé állat. LINK (Nem tudom volt-e már...)
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #14011 üzenetére
Igazából ezek a rozsdás, meg felkopott, sérült becsúszó csiszolások, fel "glettelés", polírozás, csak olyan szintű tűzoltásoknak felelnek meg, hogy ne kelljen kidobni a villa felső részét, ami kb egy új teleszkóp árával ér fel, és még lehessen valahogy használni a villát. Ezek az idő előtti kopások mindig (kivéve a hitvány minőségű holmiknál ahol kb magától felrohad a krómozás, vagy nem felület kezelve van a becsúszó csak le van festve..) karbantartás hiány miatt keletkeznek (bele rakódott por az olajjal együtt olyan hatással van mint egy erős polír pasztának..), vagy mert nem cserélnek időben perselyt a teflon bevonatú típusoknál, és az alu perselyház hozzáér a becsúszóhoz.
Tehát ami ennyire tönkrement, ahhoz nem éri meg már alkatrészt vásárolni.
Egyébként igen mindegyik gyártó általában saját szimeringet gyártat vagy gyárt, a márka épp aktuális forgalmazótól lehet beszerezni, már ha van neki épp itthon és nem ment csődbe.. vagy nem adták át a márkát másnak és épp senki nem tudja kitől lehetne beszerezni mert mostanában ezek könnyen előfordulnak. Az is előfordulhat hogy 5 évnél régebbi villához nem kapsz, vagy hogy sokáig nem lesz raktáron, esetleg nem adják ki, csak dealer minősítésű szerviznek, tehát csak a nagyker szervizében lehet beszereltetni.
Létezik olyan szimering márka, akik gyártanak többféle márkához, pl az enduroforkseals.
A legolcsóbb teleszkópoknak pedig olyan hitvány a szimeringje, hogy újonnan se nagyon zárják ki a koszt, vizet. Egyébként ha ennyi víz belefolyik egy teleszkópban, az többnyire nem is a szimering tömítetlensége miatt történik, hanem mert egy csomó helyen beázik. Pl felül a beállító tekerőknél szeret befolyni a víz. Suntour nál az is előfordul hogy a lábon vannak különböző lukak, dinamó kábel vezetőnek, sárhányónak stb, ezekbe érdemes menetet fúrni és behajtani egy csavart.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14003 üzenetére
Egy teleszkópnál sok mindenre lehet ügyelni, hogy az élettartamát kitold a lehető legjobban.
A FOX pl 100 üzem óra után nagyszervizt ajánl. Mondjuk ez 20 as átlaggal 2000km -t jelent. Ha sokat mész terepen, porba, sárba, vízben, akkor ezt érdemes betartani, mert a szimeringnél folyamat kúszik be a szennyeződés, és az koptatja ki a perselyt, koptatja el a becsúszót, szimeringet.
Valamint a rock shox telók ahogy sajnos már lassan az összes többi is, nem nyílt olajfürdősek, tehát csak egy 20-30ml olaj van a lábakban, ami nagyon kevés ahhoz hogy állandóan aktívan kenje a becsúszót és a perselyeket. Felső perselynél a kenés tehát csak akkor kitűnő, ha összerakáskor a szimering alatti szivacsgyűrű tocsog az olajba, és zsírral szépen át van kenve a persely, szimering. Pár ezer km alatt felülről az olaj teljesen lemászik szinte kiszárad a szivacsgyűrű, a kosz bemegy, és elkezd a élettartam drasztikusan csökkenni.
Ezért pl ajánlott a teleszkópot felfordítani! Hogy a lábban levő kis olaj felfolyjon a perselyekhez, meg is lehet ilyenkor kicsit mozgatni, segíteni a folyamatot.
A becsúszószárat és a szimeringet mindig tisztán kell tartani, minden használat után érdekes egy törölközőt befűzni és körbe rángatni. Érdemes esetleg átfújni a szimeringet és a becsúszót szilkonspray el, vagy kimondottan teleszkópokhoz tervezett brunox fork deo-val, majd újra át törölni törölközővel. Ez megvédi a szimering anyagát a kiszáradástól, és ad egy plusz láthatatlan kenést a teleszkópnak, ami mellesleg a kosz sem tapad annyira rá.
Visszatérve a szerviz periódusra, a 100 óra kevésnek tűnhet, de szutykosan használva, ami egy mtb-nél normális felhasználás, bizony szükséges. Viszont ha a becsúszóra kevés piszok jut a bringázásaid alkalmával, akkor lehet szükségtelen is. Ezt igazából nehéz megmondani. Tehát kitolható valamennyivel a szerviz periódus.
Még azt említeném meg, hogy a rock shox csillapítása a becsúszó belsejében történik, ez egy zárt rendszer. Valamint a csillapításában a súrlódó alkatrészek gumik és műanyagok, tehát olajsár nem keletkezik. Így mondjuk azt meg lehet csinálni spórolás szempontjából, hogy a csillapításban csak évente cserélsz olajat, mert ott az olaj igazából nem szennyeződik, csak elfárad, de mivelhogy óriási nyomásnak nincs kitéve ezét az sem történik meg olyan hamar.Ezen kívül alapvető dolgokat lehet csak megemlíteni.
Pl hogy ne hagyd napon, tárold értelmes hőmérsékleten. Első fékkel ne fékezz drasztikusakat, ne áll első kerékre, ne lépcsőzz stb.[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #14019 üzenetére
Hát, köszönöm az infókat, őszintén eléggé lelohasztottál.
Tudom, hogy egy SR XCR teló nem egy nagy durranás, de őszintén ettől többet vártam. 3 és fél éve van meg a bringa, most van szűk 9.000km-nél 99%-ban aszfalton és sík terepen használtam (Alföld), az utóbbi 4 hónapban használtam melóba járáshoz, mindig zárt, száraz helyen tároltam, a melóban is fedett helyen van. Előtte "nyári" bringa volt, tehát csak kirándulni mentem vele, esőt kb nem is látott, az utóbbi 4 hónapban pedig ha reggel esett az eső nem mentem vele, csak akkor mentem vele esőben, ha hazafelé kezdett rá. A villát minden idény végén (szeptember eleje), mikor elraktam a bringát szétszedtem, igaz csak az imbuszokat tekertem ki alul és húztam szét a teleszkópot, de a műanyag perselyt, gumi szimeringet, becsúszót teljesen letakarítottam. Illetve legalább havonta letakarítottam kívülről a becsúszókat, de volt, hogy minden bringázás után. Ezek után mit várjak a kb fele ilyen árú tekking Suntour telótól, amit egy-két hét múlva üzemelek be állandó városi bringának, esőben, sárban, hóban fogok vele járni. Nehogy merev villát vegyek...
Egyébként az anodizálás éppen most kezdett el kopni, kívülről egy kevés kopás látszik rajta csak.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
zoo8800
veterán
válasz ---Lasali--- #14019 üzenetére
BÚJÉK!
Ha már ilyen szépen előjött a teleszkóp téma.
Van egy Suntour Rux villám, ami egy kicsit mintha kotyogna. Menet közben persze nem érezni, csak álló helyben, a féket behúzva lehet észlelni. Semmi más baja nincs, olajat egyáltalán nem ereszti, becsúszók épek, szuperül mozog, stb.
Hol lehetne ebben perselyt cserélni, hogy még sokáig jó legyen a villa?rip and tear, until it is done
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #14020 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ! Milyen speciális szerszámokat szimeringeket és olajat kelene beszereznem ehhez a levegős SIDhez?
-
amargo
addikt
Hi!
Barátom 2 napja a szokásos útvonalán járt és szürkületkor ért ehhez a ponthoz: [link]
Figyelmetlenségének is köszönhetően sikerült bele akadnia és eltörte a kulcscsontját, kérdés kihez lehet szerintetek fordulni, hogy ezt átrakják innen? A többi tábla nem nyúlik így be..
Önkormányzat?BUÉK!
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Zola007
veterán
válasz amargo #14025 üzenetére
2 megoldás kínálkozik erre:
1, körzeti közútkezelővel vitázni hetekig és úgy sem fogják odébb tenni
2, körzeti vas-műszaki bolthoz fordulni és igényelni tőlük egy vasfűrészlapotMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
amargo
addikt
Köszönöm a válaszokat!
Jó tanácsként azért leírom, hogy végül maga törte el a kulcscsontját azzal, hogy az elferdült kormányt vissza akarta hozni, addig vélhetően csak meg volt repedve.
Tehát sérülés után, inkább ne gondoljuk azt, hogy minden rendben és próbáljunk meg segítséget kérni“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Zola007
veterán
válasz amargo #14033 üzenetére
előbb utóbb úgyis az lett volna ha utána nem teszik gipszbe, legfeljebb ágyból felkelésnél vagy tömegk. járművön kapaszkodásnál.
talán jobban is járt hogy eltört és nem terhelte tovább repedten
szerencséje inkább hogy nem fejjel találta meg a csövet és a kulcscsont az egyik olyan csontunk amelyik megfelelő kezelés esetén teljen egészében regenerálni képest magát még akkor is ha végek nem jól illeszkednek.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
sanzi89
addikt
Nincs valami bejáratott eBay-es vezeték nélküli kilóméteróra, aminek kódolt a jele és nem őrül meg minden környező zajtól?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Zola007
veterán
-
fireproof
őstag
-
fireproof
őstag
válasz Runner_fxr #14039 üzenetére
És nem tudod hogy ennek a dőlésszöge állítható?
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #14037 üzenetére
drótozva volt?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
fireproof
őstag
válasz Runner_fxr #14041 üzenetére
Értem. köszi.
-
amargo
addikt
válasz Zola007 #14034 üzenetére
Igen igazad van a doki is ugyan ezt mondta, hogy este fekvésnél eltörte volna úgy is.
Kérdezhetek olyat, hogy a műtétről mi a véleményed? Elvileg meggyógyul magától, most a régi módszer szerint zsák van rajta, hogy húzza a vállát. De lehet műteni is és akkor szebben, gyorsabban gyógyulna, de ott a veszély, hogy még is csak műtét. Ma/holnap ugyan megy specialistához, persze az is mondani fog valamit, de a sebészek szeretnek vágni és a kockázatokat nem mindig mondják el.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
fpeter07
veterán
válasz stracker06 #14032 üzenetére
Nem jelent semmit. Nálunk a Zalalövőig tarto bicikliúton vannak kulönféle akadályok. Kis oszlopok, kapuk, egyszer el is gázoltam az egyiket...
Jobbolást neki!
-
imyourfriend
őstag
Üdvözlet!
Országúti kerekes vagyok, és megláttam e topicot.
-
Gyufaaa
veterán
válasz imyourfriend #14047 üzenetére
Üdv itt!
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14047 üzenetére
Új év, új harcos.
Mondanám, hogy én is outis vagyok, de inkább ilyen mindenes vagyok. Mindenben próbálok jó lenni és semmiben sem sikerül.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz amargo #14045 üzenetére
Szerintem csak akkor érdemes egy sérülést engedi műteni, ha több orvos egybehangzó véleménye az, hogy kell! Ha egy mód van rá, érdemes elkerülni. Nekem a kulcscsontom tökéletesen meggyógyult, persze a kezemmel érzek a törés helyén egy dudort, de a működése hibátlan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- alza vélemények - tapasztalatok
- Politika
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- EAFC 24
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen