-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
High five!
Mennyi volt az időd?
Én menetlevél szerint 3:22-t mentem.
Ami elég vicces teljesítmény egy 11 kilós géppel és spd-vel, hisz egy 18 kg-os össztelós játék bringával és platform pedállal mentem két éve 3:15-öt.
Ennyit számítana az időjárás? Akkor vagy 40 fok volt és kőszáraz út.[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
válasz superecneB #1998 üzenetére
Köszi!
Egyébként a váltókar csere hogy menne, hogy pontos is legyen?
-
Teasüti
nagyúr
Az jó idő, gratula!
Btw megnézném ki az az állat, aki 1:40 alatt megy végig 30 km-ert és 800 m szintet.
A weboldalukon láttam ilyen sci-fi eredményeket, kettőt is.Kár, hogy csak évente egyszer van egy ilyen. Ez még csak a második versenyem volt (az idővel).
A zöld kereszten már falba ütköztem, a szőlőcukor mentett meg a feladástól.
Fura, már indulás előtt elkezdtem tolni befelé a csokit.[ Szerkesztve ]
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz ---Lasali--- #2000 üzenetére
Ha vennem kell, ez is szóba fog jönni , dobogós helyen.
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
gmatti
csendes tag
-
gmatti
csendes tag
válasz ---Lasali--- #2007 üzenetére
Már régóta tervezem, csak idén pont akkor lesz a Gerecse Maraton.
A Bakonybél fölötti részt ismerem, de az a Királykapus történet meg a Hajag-i
az érdekelne.Majd meglátjuk, soká lesz még. -
Nando36
tag
Sziasztok!
Ha a karbon vázon kőfelverődés miatt sérült a lakk és megpattogzott, hol és hogy lehet javítani/javíttatni?
-
válasz Cathfaern #1935 üzenetére
ezt úgy nézd, hogy az alsó végállásban 170 fokot zárjon a lábad kb.
teljesen nem jó kinyújtani, mert szétvágja a térdedet.
azt mondják, hogy a 165-170 fok az ideális.
felső állásban mennyit zár szerintem lényegtelen, mert átlag 170mm-esek a hajtókarok, szóval ott sok varia nincs, ha az alsó állást helyesen állítod be.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
xperiasigi
őstag
Udv.
holnap szeretnek jani hegyrol le csapatni csak ugy lajtosan..de nem tudok jo utakat (erdoben..) ha tudna valaki mondani es hogy pl a fogastol hogy talalok oda azt megkoszonnem.Iphone 6s
-
MODERÁTOR
válasz xperiasigi #2012 üzenetére
Ha kezdő vagy, esetleg nem mersz forgalomban menni, akkor menj végig a fogaskerekűvel a Széchenyihegy végállomásig, onnan kis forgalmú utakon már könnyen feljutsz a Normafáig, ahonnan egyenes út vezet az Erzsébet-kilátóhoz. Útvonal
Lefelé is ezer úton lehet menni, attól függ merre mész haza... Nézelődj tuhun.
Ha észak felé, akkor Erzsébet-kilátó - Szépjuhászné - Hárs-hegy - Hűvösvölgy - ...
Északkelet felé: Erzsébet-kilátó - Normafa/Anna rét - Szilassy út - Zugligeti út - ...
Kelet felé: Erzsébet-kilátó - Normafa - Eötvös út - Diana u. - Istenhegyi út - ...
Délkelet felé: Erzsébet-kilátó - Normafa - Eötvös út - Mártonhegyi út - ...Budakeszi út elég forgalmas, azt nem javaslom.
De ne hallgass rám, találd meg a neked megfelelő utat, akkor élvezetesebb lesz.
Harrrr!!!!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #2014 üzenetére
Olcsó gépek négyszöges hajtókarjai legtöbbször 170 esek, trekking felhasználású karokból a felső kategória is általában 170 es, országútinál is rengeteg 170 es van, bár sűrű a 172.5 es is, ami oda szerintem egy elég ideális méret sok embernek.
MTB on jött nagy divatba a 175 ös kar a nagy nyomaték miatt.Tüzi
Én régebben annyi féle módszert és képletet olvastam, próbálgattam, hogy mára lassan nem tudom elmondani 2 mondatba hogy lehet beállítani a helyes nyeregmagasságot.
Ha valaki milliméter pontosságra akar törekedni, ott brutális sok befolyásoló tényező van, szerintem még 2-3mm pontossággal is baromi nehéz megállapítani úgy hogy csak colstokod van meg számológéped. Én annó mikor sokat mentem, hetente módosítottam egy kicsi a magasságon, pár mm el mentem fel vagy le, és próbálgattam a körkörös hajtás technikáit, hol hatékonyabb, hol dolgozik optimálisan a combom..
Múltkor nézegettem a hogy milyen adatok alapján számol a body geometry, és szerintem az is kevés.
Pl baromira nem mindegy hogy milyen cipőd és stoplid van, mennyit emeli el a pedáltengely középtől a talpad, valamint mennyire rugalmasak a sejhajod feltámasztására szolgáló eszközök, pl nekem az országútin vékony uszó rövidgatyában (sokat hordok ilyen szabadidő ruhának nyáron ) ülve alacsony a nyeregbeállításom.. míg az bringás gatyában levő vastag betét, emel annyit hogy pont jó lesz. Lehet hülyének hisztek meg azt mondjátok hogy bemesélem magamnak, de tényleg érzem.
Másik hogy ki milyen stílusban teker, van akinek amikor 6 órához ér a pedálja, akkor a sarka lent van, míg nekem teljesen be van feszítve a vádlim és fent van a sarkam. Ehhez a két szélsőséges pedálozáshoz teljesen más nyeregbeállítás dukál.
Hasonló dolog befolyásolja pl hogy mennyire kell előre vagy hátrahúzni a nyerget a nyeregcső fejben.. ez is baromira érdekes. Mert ha elolvasod a szakirodalmat erről, akkor mindenhol azt írják hogy ehhez a beállításhoz már feltételezzük a helyes nyeregmagasságot, 3 órához rakjuk a pedált, tehát a hajtókar vízszintes állapotban van, és a sípcsont tetejéhez fogjuk egy függő zsinórját, ha jól van beállítva a nyereg vízszintes pozíciója, akkor a madzagnak metszenie kell a pedáltengelyt. Na igen ám.. először is.. ha felülsz a bicikire, 10 ből 9 szer garantálom hogy nem ott fogsz ülni a nyergen, ahol majd 10km biciklizés után ülni fogsz, tehát van nagyon érzed miről van szó és oda ülsz, befészkelődsz a beállításhoz, vagy mész pár kört, aztán utána állsz neki játszani a függővel.
És akkor ez még mind semmi, mert ha 3 órás kar pozíciónál eljátszol ugyan azzal mint amit a magasság beállításnál írtam, hogy hogy áll talpunk, fent van-e a sarok vagy lent vagy pont vízszintes, iszonyú eltéréseket fogsz produkálni.. tehát tudnod kell ehhez a beállításhoz, hogy mikor már tekersz, akkor milyen talp szöget használsz amikor 3 órához érsz a forgatással.
Na nem is folyatom tovább mert meghülyültök tőlem..[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #2015 üzenetére
Mindehhez még hozzá lehet venni azt is, amit a competitivecyclist.com-on fejtegetnek, hogy igazából az, hogy mit jelent az optimális, elég erősen függ attól is, hogy az ember versenyt szeretne nyerni, eddzeni szeretne, csak délutánonként tekergetni, vagy több száz km-es túrákon résztvenni... mert tök jó ha maximális erőt X nyeregmagasággal és távolsággal lehet elérni, ha azzal 150km múlva lefordulsz a nyeregből, vagy ha nem is fordulsz le, jobban elfáradsz, mint az aki kicsit lentebb engedte a nyerget...
"beállításhoz már feltételezzük a helyes nyeregmagasságot, 3 órához rakjuk a pedált, tehát a hajtókar vízszintes állapotban van, és a sípcsont tetejéhez fogjuk egy függő zsinórját, ha jól van beállítva a nyereg vízszintes pozíciója, akkor a madzagnak metszenie kell a pedáltengelyt"
Ehhez annyit tegyünk hozzá, hogy csak szabványos dőlésszögű nyeregvázcső esetén igaz. Outiknál ugyebár behozták az "amatőr-komfortos" kategóriát (más geo, 3 tányér elől, stb.) amiknek meredekebb a nyeregvázcsöve, hogy kevésbé kelljen ráfeküdni a biciklire. Na ezeknél nem használható ez a módszer. Ott csak azt lehet nézni, hogy a nyeregvázcső meghosszabbítása a csípődet metsze... na de ezt aki otthoni körülmények között kiméri, az előtt megemelem a kalapom
Okosok szerint egyébként az ideális beállítás az, hogy ha (miután bemelegítettél, tekertél egy kicsit), teljesen elengeded a kormányt, és hátrateszed a kezed, akkor ugyanazt a pozíciót meg tudod stabilan tartani, mint ha fognád a kormányt, nem billensz sem előre, sem hátra. Persze ehhez meg nem árt némi vázizomzat (meg segítő, meg görgő), különben erősen kivitelezhetetlen a mutatvány, szóval az emberek jó része ezzel sincs előrébb... Az egésznek az lenne egyébként a lényege, hogy olyan pozíciót kéne megtalálni, aminek a fentartásához a legminimálisabb erőkifejtés szükséges a láb / törzs részéről, ezzel is növelve a pedálnak átadható erőt.Szóval az egész body geometrit érdemes némi fentartással kezelni. Alapvetően jó dolog, főleg ha az embernek nincs tapasztalata, vagy nincs ideje / kedve mm-enként próbálgatni az ideális beállítást. De igazából csak arra jó, hogy jó alapot adjon, ne csináljon az ember totál rossz beállítást (mint én). Nem véletlen, hogy a komoly csapatok továbbra is külön szakembert alkalmaznak kerékpár testreszabásra, aki a munka oroszlánrészét nem számítógépekkel végzi...
-
zoli03
őstag
Acélvázba berohadt alu kormányszárat hogy tudnék kivenni? Ami eszembe jutott, azt már próbáltam: egy napig ázott WD40-ben, kalapáltam mindenhogy, de meg se mozdul. Nem kell sértetlen állapotban kijönnie, csak a váz a fontos, kormányszárat vennék másikat.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Melegítsed hőlégfúvóval, óvatosan fák meg rongyok közt fogd be statuba a villa szárát és próbáld meg elforgatni a kormányt, ha nem megy akkor melegítheted lánggal csak ott már esélyesebb hogy sérül ez az, alumíniumot pl ne nagyon melegítsd vele, mert úgy kigyengülhet hogy kézzel hajlíthatóvá válik..
De előtte jobb lenne ha vennél egy normális erős csavarlazítót, mert a wd40 egy jó csavarlazítóhoz képest gyerekjáték.
Ha a dió van berohadva, akkor alulról is érdemes megtámadni, onnan is ütni mint az álat, meg csavarlazítóba áztatni pár napig. Általában a melegítés a leghatásosabb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #2018 üzenetére
Jól értem, hogy egy alu cső van benne egy acél csőben? Lényegében.
Ha ezt melegíted, akkor az alu csak még jobban megfeszül az acélban.
Alunak jóval nagyobb a hőtágulási együtthatója. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #2019 üzenetére
Bizony, de az össze rohadást meg szakíthatja. Szedtünk már így szét reménytelenül berohadt villa - diós stucni párost.
Meg szerintem azért nem viselkednek ezek ennyire egyértelműen, mert a stucni lényegében majdnem tömör, az acélcső meg egy cső, annyira nem értek ezekhez a hő tágulásokhoz hogy mikor hogy merre, de szerintem ennyire nem egyszerűen viselkedik az a két "idom" egymással.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz ---Lasali--- #2018 üzenetére
WD40 volt itthon, azért próbáltam azzal. Meg az a baj, hogy lehet, hogy az erősebb csavarlazító se szivárogna be rendesen. Meg nem akarok külön csavarlazítót venni, mert lehet, hogy nem válik be, és nekem úgyse kell már a kormányszár, mindegy, hogy milyen állapotban jön ki.
A dió nem rohadt be, az mozog. Próbáltuk a villa felől is kiütni, de meg se mozdult, erősebben meg nemigen tudtuk volna ütni.
Gázlámpa van itthon, megpróbálom finomabban megmelegíteni vele. -
fi:zi'k
nagyúr
válasz ---Lasali--- #2015 üzenetére
Jogos, MTB-ből indultam ki.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Muton
addikt
hogy szól a KRESZ? Csak városon kívül vagyok köteles kerékpárúton menni, vagy városon belül is (mármint ha nincs tiltó tábla a normális útra kirakva, de megy mellette kerékpárút)?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Danex
addikt
Hello, egy kis segítségért fordulnék hozzátok. Van egy régebbi kerékpárrol egy ST-EF20-as váltókarpárom és ezeket szeretném felrakni a mostani Shimano-s csukló/marokváltók helyére.
A problémám az, hogy a bowden-t nem tudom, hogy lehetne befűzni anélkül, hogy az egész váltórendszerből kiszedném a bowdent (mint pl a fékeknél ahol simán be/ki lehet akasztani). Egyáltalán lehetséges a teljes bowden újrafűzés nélkül megcsinálni?
Előre is köszi.
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
Lakott területen kívül és belül is tilos az úttesten közlekedni, hogy ha azzal párhuzamosan kijelölt kerékpár vagy kerékpár és gyalogút található.
Mogyi: Kötelező felszerelés előre fehér v. sárgás szinű lámpa, elől elvileg tilos a villogó. Hátulra piros folyamat v. villogó, plusz prizma, ha a lámpa burkolata prizma, akkor nem kell plusz. Elvileg a földtől max. 90cm-re lehet, de ez már nagyon szörözés. Kerékre ha jót tudom, akkor csak előre kell 2db borostyánsárga prizma. Csengő kötelező, duda nem szabályos, mert az nem csengő, szintén szőrőzés. Plusz működő fék és a lámpákban is legyen elem. Mondjuk nekem rémlik olyan, hogy szigorúan véve. csak a dinamo szabályos.
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz sanzi89 #2030 üzenetére
Ami borostyán sárga! Ez "nagyon fontos", nekem már magyarázott erről egy rendőr, bár nem büntetett meg, a régi bringámon ilyen fehér színű prizma volt.
Az pedig valóban igaz, hogy elég egy darab prizma előre. Ahogy a yard bringákon is van:[link]
Muton:
Semmi nincs ha egy utcával odébb van a kerékpár út. Ha a célod nem egy utcával odébb van miért mennél ott? Ezért nem dorgálhatnak meg. Ha viszont olyan úton mész ahol van párhuzamos kerékpár út, akkor igen. Bár elvileg ha alkalmatlan a kerékpár út kerékpáros közlekedésre akkor mehetsz az úton, és ha alkalmatlan az útburkolat kerékpározásra, büntetlenül felmehetsz a járdára, feltéve ha betartod az odavonatkozó szabályokat.[ Szerkesztve ]
-
fi:zi'k
nagyúr
Meg volt (szégyen, de még csak) az első bringázásom idén, már X0-val hátul és a kormányon.
Viszlát símanó! Örökre!---
Prizma kérdés:
Nekem nincs az első keréken prizma, viszont van a kormányszáron, nyeregcsövön és a cipőm sarkán fényvisszaverő. Amellett, hogy ez nem előírásszerű, szerintetek elfogadná a rendőr?[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
nagyúr
Persze, ugyanúgy néz ki a váltóbovden is, mint a fékbovden, csak véknyabb. A végén vagy egy gübürc, az rögzül a karban. Szal a mostani kart leszeded, kiakasztod, az újba beakasztod, felszereled, és kész is. Mármint, ha minden rendben van a bovdennel, és nem szorul cserére.
Itt egy ábra a váltókarról, hogy lásd, hogy tudod befűzni a bovdent.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Muton
addikt
-
fpeter07
veterán
DH világkupa, ha valaki nem tudja magát lekötni. [link] Most mutatják majd a férfiakat.
-
sanzi89
addikt
Találtam megint két városi bringa jelöltet, ami itt van a közelben.
Genesis Dakota: Ha nincs rajta semmilyen cserélendő alkatrész, akkor váztáska, csengő, kulacstartó valamint első váltó nélkül szerintem megér szűk 40k. Mondjuk új Tourney első váltóval legyen 40k.
KTM trekking: Nem sok infó van a hajtásról, de ha egy még használható alap Shimano rendszer van rajta, akkor kitámasztó valamint dinamós világítás nélkül ez is megér szerintem egy bő 30k-t. Persze csak ha nincs egyéb hibája.
Vélemények?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
rétisün
veterán
schwalbe durano, élt kb. 10.500 km-t.
kár, hogy nem néztem meg délelőtt a gumijaimat, vagy akár indulás előtt, nem kellett volna emiatt visszafordulnom. ezt elk**tam, nem kicsit, nagyon szerencsére hazaértem vele, mielőtt defekt lett volna belőle.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz ---Lasali--- #2041 üzenetére
látod, ez eszembe se jutott
inkább hazamenekültem vele, nem szeretek útszélen szerelgetni
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #2029 üzenetére
"Gyalog- és kerékpárút" használata nem kötelező. Indokolt eset: "Ha gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, az úttesten is szabad kerékpározni."
Ezt én gyakorlatilag úgy használom, hogy ha látok gyalogost ott, ahol nem kéne neki menni, akkor rá se megyek az ilyen útra és maradok az úttesten inkább.
Csak a kizárólagos kerékpárút használata kötelező, ha van.Nem tudok városi és városon kívüli szabályról.
Ha a lámpa burkolata prizma, akkor nem kell plusz
De bizony kell. Bár rendőre válogatja, h elfogadja-e a lámpába integrált prizmát.(#2032) superecneB
Bár elvileg ha alkalmatlan a kerékpár út kerékpáros közlekedésre akkor mehetsz az úton, és ha alkalmatlan az útburkolat kerékpározásra, büntetlenül felmehetsz a járdára, feltéve ha betartod az odavonatkozó szabályokat.
Ide vonatkozik az úttestre vonatkozó tiltó tábla is?
Mert ilyenkor én nem zavartatom magam a járdán.[ Szerkesztve ]
-
csibor
őstag
technikai jellegű segítséget szeretnék kérni, revolver shift váltó ügyben. Szétesett a markolatváltó, nagyjából nem túl jól összeraktam, csak a rugó visszarántja kis lánckerékre A lényeg van valami titka az összerakásnak, vagy kuka?
-
zoli03
őstag
Erről az RMS kormányról van valakinek tapasztalata?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #2049 üzenetére
Nekem az X.9 es váltókar tetszett meg, rohadt jó ahogy bowden behúzáskor is kattan, nagyon jó nyomkodni. Valamint az első váltóikból van olyan, aminek a paralelje végig alu, baromi merev monstrum, hozzá képest a shimano első váltók nagyrésze egy lemezből vágott lötyögős gagyi..
Egyébként shimano párti voltam sokáig, de az utóbbi években kezdem jobban értékelni a többi gyártó holmijait..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs